Elma, astıma yakalanma riskini azaltıyor

Yeni yapılan bir araştırmaya göre, sırasında annenin elma yemesi, bebeği astımdan koruyabilir. Hollanda ve İskoçya’dan bilim adamlarının yaptığı araştırma çerçevesinde, yaklaşık iki bin hamile kadının beslenme alışkanlıkları izlendi ve 1,253 bebeğin akciğer işlevleri kontrol edildi.

Utrecht Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya katılan deneklerden 145 çocuğun 5 yaşlarına geldiklerinde astıma yakalandığı görüldü.

Thorax dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, annelerin gebelikleri sırasında tükettikleri yiyeceklerden çocukların astıma yakalanmasında koruyucu etkiye sahip tek gıdanın elma olduğu tespit edildi.

Anneleri haftada dörtten fazla elma yiyen çocukların astıma yakalanma riskinin, haftada hiç ya da bir elma yiyen annelerin çocuklarından yüzde 53 daha az olduğu gözlendi.

Araştırma ayrıca, sırasında balık yemenin, çocuklarda egzamaya yakalanma olasılığını azalttığını gösterdi.

Haftada bir kez ya da daha fazla balık tüketen gebelerin çocuklarında, diğerleriyle kıyaslandığında riskinin yüzde 43 daha az olduğu belirtildi.

“Elma, astıma yakalanma riskini azaltıyor” için 1 yorum yapılmış.

  1. hülya
    20 Ağustos 2009 14:21

    slm ben hülya 2.5 yıldır evliyim ama evliliğimin 4.cü ayında hamile kaldım ve düşük yaptım bu sırada korundum ama çok kilo aldım.
    bu kilonun sebebi çocuk olmamaya neden olabilir mi acaba?

Konu hakkındaki görüş, düşünce ve sorularınızı bize iletin.