Haftada bir kez 50 gram fındık tüketenlerin kalp ve damar hastalığına yakalanma riskleri yüzde 8.3 oranında azalıyor.
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Asım Örem, uzun zamandır fındık üzerinde çalışmalar yaptıklarını ve bu çalışmalar sonucunda birçok bilimsel veri elde ettiklerini söylüyor.
Fındığın yanında ceviz, badem ve fıstık gibi ürünleri de incelediklerini ifade eden Prof. Dr. Örem, elde edilen sonuçları, Bodrum’da gerçekleştirilen 8. Klinik Biyokimya Kongresi’nde de sunulduğunu belirtiyor. Prof. Dr. Örem, “Sonuçlara göre, haftada bir kez düzenli fındık tüketenlerin kalp damar hastalığına yakalanma riski yüzde 8.3, haftada 4 gün tüketildiğinde ise yüzde 35-40 oranında azalıyor” diyor.
Fındık ya da genellik bu ürünün yerine yenilen ceviz, badem ve fıstığın, tüketim şekli kadar tüketilecek miktarın da önemli olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Asım Ören, “Bu ürünler, ara atıştırmalık olarak , öğle ve akşam yemeklerinden 1.5-2 saat önce alınmalı ve akşam yemeklerinden sonra mümkünse alınmamalı. Günlük tüketilecek miktar ise yaklaşık 40-50 gram olmalı. Aşırı tüketim, 100 gramın üzeri, kilo aldırabilir. Fındık ve benzeri ürünleri tüketmek sağlıklı beslenmede bir hayat tarzı olmalı” diyor.
Fındıkta kalbi koruyucu moleküllerin yanı sıra bol miktarda kalsiyum, magnezyum, potasyum, folik asit de bulunuyor.
BENZER YAZILAR
- Astım ve alerjiye kayısı, prostata bezelye
- Kalbi korumak için 9 önemli ipucu
- Zeytin ve zeytinyağı sağlık ve güzellik kaynağı
- Uykuda gelen tehlike uyku apnesi
- Aşırı sıcaklar, kalp hastalarını yoruyor
- Ani sıcaklık değişimleri kalp hastaları için büyük risk
- Kalp krizine karşı erken uyarı sistemi
- Kanser ve kolesterol düşmanı soya
- Kalp hastalıklarından korumak için tavsiyeler
- Seyahate çocuklarla çıkanlara uyarılar
- Kalp krizi gen kontrolüyle önlenecek
- Doğum sonrası yaşanan depresyon çocuğu da etkiliyor
- Kalp krizinin bir nedeni de depresyon
- Çinko vücudu virüslerden koruyor
- Her yaşa farklı vitamin uygulaması
- Kafeinsiz kahve zararsız değil
- Su egzersizleriyle gelen güzellik
- Sesinizi çıkarmanın yolu onu korumaktan geçiyor
- Gebeliğe en az 3 yıl ara verilmeli
- Bebeklerde delik kalbin kendiliğinden kapanmasını beklemeyin
