Diyetlerin uzun süreli kilo kaybı sağlamadığı ve kişinin sağlığını tehlikeye sokabileceği kaydedildi. ABD’deki California Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre, insanlar, diyet yaptıkları sürenin ilk altı ayında kilolarının yüzde 5 ile yüzde 10′unu kaybediyorlar.
Ancak veriler, diyetle zayıflayanların üçte ikisinin beş yıl içinde verdiklerinden daha fazla kilo aldıklarını ortaya koyuyor. ‘Amerikan Psychologist’ dergisi, sürekli kilo alıp verilmesinin kalp hastalıkları ve felçle ilişkili olduğunu yazdı.
Araştırma ekibinin başkanı Profesör Traci Mann, “Diyet yapanların çoğunun verdikleri kiloları, hatta daha fazlasını geri aldıklarını saptadık. Diyetler, insanların çoğuna, sürekli bir kilo kaybı veya sağlık açısından bir yarar getirmiyor.” diyor ve “Araştırma kapsamına alınanların çoğu hiçbir diyet yapmamaları daha iyi olurdu.” diyen Traci Mann, “böylece bu kişilerin kiloları hemen hemen aynı düzeyde kalır ve vücutları sürekli kilo alıp vermesnin getirdiği tahribatı yaşamazdı” diye devam ediyor.
Amerikan araştırma ekinin başkanı Mann, kimi diyet çalışmalarının, katılımcıların kilolarının tarafsız bir kişi tarafından ölçülmesinden ziyade, katılımcının kendisinin verdiği bilgileri esas aldığını söyledi.
Kimi diğer diyet çalışmalarda da katılımcıların uzun erimdeki gelişiminin izlenmemiş olması nedeniyle sonuçların gerçek tabloyu yansıtmayacağı belirtiliyor.
Yaşam boyu diyet
Yapılan araştırmalardan biri, diyet yapanların yüzde 50’sinin, diyete başladıkları tarihten beş yıl sonra, beş kilo daha almış olduklarını ortaya koydu.
Araştırma belli bir diyeti incelemiyor, genel anlamda diyet yaklaşımlarını değerlendiriyor. Profesör Traci Mann herkes için makul beslenmenin ve düzenli olarak egzersiz yapmanın en sağlıklı yöntem olduğunu söylüyor.
‘Weight Concern’ adlı örgütün Tıp direktörü Dr.İan Campbell da, birçok insanın diyet konusuna kısa dönemli baktığını kaydetti.
Dr.Campbell, “Verilen kiloların geri alınmaması, bir yaşam boyu sürdürülmesi gereken zorlu bir iş. Kalp hastalığı ya da ruh hastalıkları gibi birşey bu bir bakıma. İlacınızı almazsanız durumunuz kötüleşir.” diyor ve ekliyor:
“Aşırı şişman olan insanlar genellikle dengeli bir yaşam sürmeyen kişiler. Kilo verdikten sonra spor yapmaktan ve sağlıklı beslenmekten vazgeçiyorlar.”
BENZER YAZILAR
- Güzelleşirken sağlığınızı tehlikeye atmayın
- Gelişigüzel diyet programlarına itibar etmeyin
- Şişmanlığa karşı diyet tedavisi
- Biyometrik diyet yaza hazırlıyor
- Hamilelikte vejetaryen beslenme zararlı olabilir
- Yapılan işe göre beslenmek gerekiyor
- Diyet yaparken klasik hatalara düşmeyin
- Susuz diyet yapmayın
- Diyet hakkında doğru bildiğimiz yanlışlar
- İnce bel sağlık göstergesi
- Orta yaştaki kadınların sinsi düşmanları
- Light gıdaların kilo vermede etkisi yok
- Menopozda dikkatli olun
- Sıfır beden yerine sağlıklı bir gelin olun
- Güzelleşmenin acı faturası
- Diyette takviye kuvvetler
- Çevre kirliliği en fazla çocukların sağlığını bozuyor
- Menopoz sonrasında hormon tedavisinin faydaları
- Hipertansiyon Türkiye’de tehlike alarmı veriyor
- Kadın sağlığı: Güçlü bir toplumun temel taşı
