ABD’li uzmanlar soya ağırlıklı beslenmenin ağrıların dindirilmesinde de faydalı olduğunu ortaya koydu. John Hopkins Üniversitesi uzmanları, yaptıkları çalışmalarda fareleri soya bakımından zengin gıdalarla beslediklerinde ağrıları ve şişmeleri azalttıklarını tespit ettiler. Aynı yöntemin insanlar üzerinde de başarı kazanması halinde kronik ağrıları bulunan hastalar için önemli bir gelişme olacağı kaydedildi.
Araştırmada yer alan uzmanlardan Jill Tall, bu araştırmanın uzun vadede insanlara ekstra tedavi yöntemleri sunabileceğini bildirdi. Tall, yaptıkları çalışmalarda verilen soya proteini türünün ve miktarının önemli olduğuna, bunun için standart bir beslenme listesinin çıkarılması gerektiğine de dikkat çekti.
Bu yazı 163 defa okundu.
BENZER YAZILAR
- Balık yağı ve soya kolesterolü kontrol ediyor
- Kanser ve kolesterol düşmanı soya
- Son moda güzellik teknikleri
- Unutkanlığı önlemek için beslenme tavsiyeleri
- Silikon göğüs nasıl patlar?
- Yaşlanmayı değil de yıpranmayı engelleyebiliriz
- Bebeğinizin inek sütüne alerjisi olabilir
- Havuç maskesi kuru ciltler için birebir
- Nane yağı her derde çare oluyor
- Diyabetli hastalara önemli uyarılar
- Haftaya dinç başlayın, pazartesi sendromuna yakalanmayın
- Soğan kalbi koruyor, diyabete iyi geliyor
- Diyet hakkında doğru bildiğimiz yanlışlar
- Kanser tedavisinde beslenme
- Doğu’dan gelen şifa
- Bahar geliyor, alerjik nezleye dikkat edin
- Bu diyet “adet”ten!
- Kısırlığa doku hücresinden sperm ile çözüm
- C vitamini iyi gelir
- Birçok ülkede akıl hastalıkları görmezden geliniyor
